yoyothesimmer

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Yoyo - 17 mars 2013 10:15

Ska göra recesionen i olika delar, och sen en slut recesion på det stora hela.

Del ett är om skolan,lektioner,att plugga,osv,osv!     


Lektioner


Du går i skolan,precis som i vanliga sims, måndag - fredag.

På rabbit-hole ( lektioner du ej kan se ) så kan du välja Jobba hårt,Normal ansträngning ( typ,minns ej exakta namnet! ), Ta det lungt,Smöra för läraren, Sov,Umgås och SMSa med kompisar.

På icke rabbit-hole lektioner kan du välja: ( jag kan har missat några,har! ) Anteckna,Fråga frågor och Sov!

På Tenta ( prov,det är i slutet av veckan och slut-tentan sista fredagen! ) så kan man välja:

Normal ansträngning,Jobba hårt, Ta det lungt,Vädja till läraren om bra betyg,Sov, SMSa med kompisar och Fuska på Tenta. ( Gör en fusklapp,men se upp så att du inte åker fast! ) 

 


Plugga


Det finns olika sätt att bli bättre på sitt grund-ämmne.

T.ex.:

Plugga, du får en bok du kan plugga i och du kan plugga i mobilen!
Om du har en blogg,kan du be dina läsare om fakta!
Bli bättre på en färdighet eller använd olika saker! T.ex en sim som går konst linjen kan måla och klottra!

Ifall du pluggar går det mycket enklare att klara Tentan med bra betyg!

Några dagar innan Tentan  kan din sim skriva fusk-lapp....



Schema



Du har tre lektioner på måndag,onsdag och fredag som är dina rabitthole lektioner.

Du har dom samma tid varje dag och alla simmar har den tiden, 8:00-10:00 första, 12:00-14:00 andra och 16:00-18:00 sista! 

På tisdag och torsdag har du en lektion, och dom är på olika tider!



Bra saker:

Det är bra tider på lektionerna, särskilt på tisdag och torsdag då det e olika tider! Det blir mer värkligt!

Det är bra att man har många sätt att plugga!

Don nya sakerna på lektionerna att gör ( T.ex SMSa med kompisar ) är bra!



Dåliga saker:

Rabbithole lektionerna är tråkiga och alla på samma tid.

För lite tid mellan lektionerna! Mina simmar hinner typ skicka ett sms...

 


Hej då!

Hej kul att ni kika in!

Presentation


Hej jag heter Yolanda, kallas Yoyo. Jag är en 11, snar 12 årig tjej med dålig humor. c: Denna blogg kommer att handla om The sims 3.
Jag gör headers i Photoshop CS 5.
Hoppas ni gillar bloggen!

Ni kan hitta mig på exchange där heter jag MInsimsyolanda

Fråga mig

11 besvarade frågor

Bloggens mail!

 

Omröstning

Ska ni köpa/har köpt Semesterparadis?
 Har köpt!
 Tänker köpa! Måste ha!
 Kanske, jag vet ej.
 Nej, tror ej det.
 Nej och tänker inte det.

Nedräkningar!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Gästbok ❤ ☟☟

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards